lördag 21 maj 2011

om sanningen ska fram har jag redan legat med honom

missförstådda genier finns det gott om, de flesta dagar känner jag mig i ödmjukhetens namn som ett själv. jag har en föredetta käreste och numer väldigt god vän som också tillhör den skaran, han inom musikens värld. med bakgrund på högskolan för ändamålet med tvärflöjt som huvudinstrument har han de senaste 15 åren fyllt dansgolv världen runt med, som han själv uttrycker det, boms-boms musik. utanför housescenen pratar vi däremot mest om mozart, annika norlin och hur jävla bra feist är producerat. han är en av de smartaste människor jag känner och han har en förmåga att iakta verkligheten som sker omkring honom. för ett halvår sen började han skriva musik om det.

jag fick första inspelningarna på mail när jag bodde i new york och jag visste att det skulle bli stort. dels för att han är musikalisk som få men mest för att det var så ärligt, och som vi alla vet skiner ärlighet, passion och nakenhet igenom och smitttar av sig. då hamnar man högst upp på singellistan och är mest nedladdad på itunes.

och om man tror att låten handlar om sex och därav fått stor spridning kan man lyssna en gång till. det är en krass, cynisk och direkt tolkning av verkligheten och parningsdansen som pågår på dansgolv världen över. med 15 års fältstudier vet man vad man pratar om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar