söndag 3 oktober 2010

god bless whole foods

har med livets som insats precis satt på gasugnen i köket som är från en annan tidsålder. än har inget exploderat, jag hoppas att det så förblir. det är söndagmiddag på gång på manhattan.

matbutikerna här ger mig lust att bli import-hemmafru på heltid, handla och laga mat hela dagarna till en stor familj. allt finns. allt är färskt. och när man hittar isländskt, gräsmatat lamm för 100 kr/kg kan man ju inte annat än ta hem det. så jag köper två bitar rygg, kotletter är för amatörer, vet man bara hur man lagar så smakar bog, rygg och lägg mycket mer om du frågar mig. jag ger det sista smörjelsen med vitlök och färska örter innan det får gå långsamt på lågtemp i ugnen. till det blir det potatis som ligger bredvid i ugnen liksom hela vitlöksklyftor som sen ska slungas med ruccola och chévre.

nån som kommer över?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar