onsdag 29 maj 2013

Stolthet och lantliv på söder

Vill man leva det här romantiserade hipsterlivet med egen korvstoppning, ölbryggning och allt annat man pysslade med under förra sekelskiftet kan man komma på studiebesök hos mig. Just nu kokas det diskvatten på spisen och den smutsiga byken tvättas i handfatet. Nej, det är inget konstprojekt, det är bara lite vattenavstängning som pågått i tre dagar när man minst anar det. Särskilt kul och låt oss säga oväntat var det igår 19.05 när jag väntade tio personer på middag, kranen gapade tomt. Men vad gör det när man kan diska i champagne, det fanns ju confiterad anka på bordet, inget att gråta för odiskad disk. Restaurangen Mariatorget 2 har blivit en kär baby som nästa vecka ska visas upp stolt i glossy matmagasin, det hintas också om att eterns störta matprogram kommer och spelar in inom kort. Extra stolt över denna bebis som bara föddes på ett infall och sedan kom på fötter och började leva sitt alldeles egna liv, det är så det går till har jag hört.

I övrigt är det ännu mer stolthet på mitt schema. Pride Pride Pride, snart är magasinet för året färdigskrivet, i princip enkom av moi. Igår träffade jag en ljuvlig normbrytande familj med tre vuxna och en bebis som gav tips och råd till andra som lever som dem, eller drömmer om att göra det. Jag har även haft den stora glädjen att intervjua Henrik Torehammar, Alexander Bard, Birgitta Stenberg och andra kloka, modiga, starka, karismatiska människor som varje dag gör ett val att köra den lite krokigare vägen bredvid autobahn. Inspirerande.

Imorrn kör vi dock den spikraka vägen söderut. I helgen är det jag, maskrosjärnet och kärleken som intar den skånska trädgården. Frågan är om man kan leva ihop med en man som inte har ipod-ingång i bilen eller vet vad en balofix är.

Jag ställer honom vid farsans Weber i helgen, det är där allt avgörs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar