lördag 20 april 2013

Fredag med oxribs och skomakarpenis


En kväll på Flying Elk, här är vad jag lärde mig.

På bättre gastropub i Gamla stan är man lika rädd om menyn som man på biblioteket är om dagens morgontidning, de har samma stöldmärkning förankrad i ryggen.

På Lundsberg kommer man inte in i matsalen utan dubbelkrage, dvs både skjorta och kavaj.

Om man är singel och har för avsikt att ändra på det är det ingen bra idé att åka på zumba-weekends.

Oxribs är en förbannat trevlig styckdetalj jag ska börja se mig om efter lite oftare.

Bögar, eller iallafall det exemplaret som var närvarande, har nånting för att stoppa in ansiktet mellan tjejers bröst för att det citat, är ju så mysigt, slut citat.

På B-reel finns det folk med examen från DI som gärna bär sladdar gratis i ett halvår bara för att komma in i systemet.

Det verkar vara nåt härligt i att jobba på en och samma arbetsplats i flera år med människor man med tiden kommer att tycka om. Man får trevliga smeknamn, man kan gadda ihop sig över de små sakerna och har man tur har någon tapetserat ditt skrivbord med nakenbilder när du kommer tillbaka från pappaledigheten.

Hade jag och mitt sällskap varit av samma kön hade vi varit mindre kontroversiella.

Slutligen, latinos har tydligen skomakarpenis, titta på din tumme and do the math.

Tur att jag ska gå ut ikväll igen så jag får lära mig en massa nya saker.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar