lördag 14 januari 2012

Sambandscentralen, lördagar - stängt.

Mitt i. Mitt i januari och det mörkaste gråa, så långt bort från rock'n'roll och spontana promenader man kan komma. Nu är det inte mycket som sker spontant, det är för kallt för spontanitet, planerar man riktigt duktigt slipper man gå ut alls.
Jag är hemma. Jag är hemma och jag städar och drömmer om LA. Undrar vad alla andra gör på lördagar? Mig ringer dom inte till iallafall sa hon bittert. Men är man bitter får man inga kompisar, jag tar tag i disken istället. Att det kan vara så tyst när man bor mitt i stan, mitt i bruset. Men du får väl hitta på nånting, livet blir vad man gör det till, det vet du väl? Jo, jag vet. Men sambandscentralen för socialt umgänge orkade aldrig öppna idag. Telefonisten ville ha ledigt, ville bli underhållen utan att själv behöva scrolla och scrolla i telefonlistshelvetet. Undrar vad alla gör? Vad tänker dom på på lördagar? Ska jag laga nånting till kvällen, nånting gott? Nej, varför det, man ska ju inte ha det helt i sig som pappa brukar säga. Jag ska bara vara glad, glad att jag har det som jag har det, det är så många som skulle vilja ha det så ska du veta. Ja ja. Då kan dom ju ringa och berätta det.

2 kommentarer: