fredag 10 juni 2011

göran greider och folkhälsan


jag jobbar för närvarande med ett projekt i en tv-kanal som uppmanar medborgarna att börja röra på fläsket. i slutet av sommaren arrangerar vi lopp i växjö, falun och huvudstaden där man kan springa en mil, en halvmil eller typ 200 m för barn. i övrigt vill vi inspirera till att ta det där första steget till ett lite hälsosammare liv. så vad ska vi göra?

jag vill stänga av alla rulltrappor för en dag och hälsa från första steget. jag vill dela ut cyklar vid infartsparkeringarna så folk skippar tunnelbanan. jag vill att bussarna stannar vid varannan station så man måste gå en liten bit extra. jag vill stänga av genvägarna på ikea så att man måste gå igenom hela skiten för att komma ut och jag vill få folk att ta ur batterierna ur fjärrkontrollen till tv'n.

vad vill ni?

förövrigt finns det en person i det här projektet som gör mig rörd och vars historia mot ett hälsosammare liv är högst nödvändig.

go göran!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar