måndag 26 juli 2010

heja wallraff


rekommenderar varmt de här dokumentärerna. handlar om chefer för stora företag som går undercover och jobbar på golvet på sina företag. lite extreme make-over över produktionen men om man bortser från stråkarna och snyftningarna så är idéen inte alls dum. jag tror det behövs göras i många fler företag, även i sverige. då kan man få riktigt lojala medarbetare som känner att de behövs och är med och bygger företaget. delaktighet och bekräftelse är så att säga a och o när man ska motivera människor att göra sitt bästa.

inspirerad av dokumentären ska jag nu genast ha utvecklingssamtal med mig själv, ta reda på hur jag ser mig själv som chef. är jag uppskattande nog, en tydlig eller nyckfull ledare? resultatet kommer att redovisas här inom kort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar