onsdag 30 maj 2012

jesus, dags att leverera

för några år sen, när jag tänker på det gick jag i gymnasiet så det är ju faktiskt drygt 10 år sen, var det lite trendigt med armband med bokstavskombinationen wwjd - what would jesus do. troende eller inte, det var rätt många som gick med det rättesnöret runt armen, även jag i en period faktiskt. inte för att jag vill påstå att det är jesus jag oftast byter kostym med när jag tänker mig in i nån annans kläder för vägledning, men visst vore det skönt med nån som satt runt handleden och levererade do's and don'ts.

imorrn är jag bjuden på fest och med största sannolikhet kommer jag att springa in i ett ex där som jag inte sett på 1,5 år. när en sån situation uppstår vill man gärna vara on top of ones game som man säger. drömscenariet är att glida in lite lagom solkysst med ett knock-out sällskap på armen, ha ett nytt superspännande jobb som stundar men först ska man bara ha lite semester med sin nya älskling och av all förälskelse har man gått ner några kilo av bara farten, och man kan bara stanna en stund för man är bjuden på hemlig middagsklubb innan man ska hem och packa och flyga till paris över helgen imorgon bitti, precis, han budade biljetterna till kontoret tidigare på dan, total surprise! nånstans där önskar jag att jag befann mig imorrn. ta mig ett varv på festen, lägga min hand på exets arm, säga att det var jättekul att ses igen men nu måste vi smita.

men nu är ju inte verkligheten inte riktigt så nyponrosdoftande. den verkligheten jag kommer att gå dit med på min arm är singel, arbetslös och bor hemma hos morsan. vem vill sätta hela hans månadslön på att jag kommer att dricka några glas för mycket, säga nåt spydigt om hans nya och sen gå hem med klackarna i handen och tårarna på kinderna?

jag tittar ner på min handled, wwjd?

1 kommentar: