måndag 11 februari 2013

Vi kan väl prata om blommor och bussar

Det är få som ger mig skrivkramp. En är min vän Tomas som ibland berömmer den här bloggen, honom har jag stor respekt för, jag tycker att han är smart och jag litar på hans omdöme, hans beröm är något man förtjänar. Den andra är Bodil Malmsten, madame B. Inte för att jag för mitt liv tror att hon läser vad jag skriver men blotta tanken på henne kan få mig att vilja flytta långt ut på landet och hugga ved resten av livet och aldrig mer lyfta en penna. Men det gör jag ju inte, jag bor ju granne med henne, rakt ovanpå henne faktiskt, när jag bor i Stockholm. Och när jag nu hör Värvet-avsnittet där hon sitter bakom mikrofonen och pratar, något hon så sällan gör, så vill jag flytta hem imorrn bara för att springa på henne i trappan igen. Jag har aldrig vågat säga att jag läser henne, aldrig vågat erkänna att jag ens vet vem hon är, hon gillar ju inte sånt, beröm, hon kanske uppfattar det som fjäsk, nej det går bara inte. Våra små fragment till konversationer har handlat om dörrmattor, New York och min hund. Extra konstig kände jag mig när jag sett premiären på hennes föreställning på Södra teatern och sen krockade med henne i porten. Men vad skulle jag säga, du är så bra. Nej herregud vad banalt, nej det går inte, aldrig, never, jamais.

Hon är ju inte bra, bra framstår som det löjligaste ordet någonsin i sammanhanget. Hon är definitivt en av dem som fått mig att skriva, att fortsätta skriva fast jag aldrig vet vad jag ska med det till. Hon är en av dem som fått mig att känna mig lite mindre ensam och tokig när jag haft klippkort hos psykvården och bytt mediciner och tittat på världen och inte alls begripit vad jag har här att göra. Hon säger i intervjun att hon hatar när man kallar det lyckopiller för man blir ju inte lycklig, man blir funktionsduglig. Där går vi två på Mariatorget och är funktionsdugliga, ibland känner jag mig verkligen inte mer än så. Vi skulle kunna vara det tillsammans kanske, prata om luktärtorna som börjat komma upp på balkongen eller vilken busslinje i Stockholm som är bäst. Men jag skulle aldrig våga. Skulle vara så rädd att störa när hon letar efter rätt ord till en mening i senaste boken eller när hon tänker på något viktigt om utförsäkrade människor hon läst om i tidningen. Och där kommer jag och pratar om blommor eller bussar. Nej.

Aldrig, never, jamais.

1 kommentar:

  1. Jag är Lisa Bass. Jag delar gärna mitt vittnesbörd. Min man och jag har haft många problem att leva tillsammans, han ger mig aldrig uppmärksamhet eller gör mig glad eftersom han blev förälskad i en annan kvinna utanför vårt äktenskap. Jag försökte mitt bästa för att se till att min man lämnar den här kvinnan, men ju mer jag pratar med honom om det desto mer får han mig att känna sig ledsen och olycklig, mitt äktenskap började leda till skilsmässa eftersom han inte längre uppmärksammar mig. Jag älskar honom så mycket, förlorade integritet, allt mitt projekt stannade, jag var sjuk i 2 månader. Jag ville glömma honom men jag älskar honom och vill inte förlora honom, vi har gift i 5 år och han är allt jag kan kalla en riktig bästa vän och bäst i allt, mannen som hanterar mina problem perfekt, mannen som offer för min lycka. Jag ville ha honom tillbaka i mitt liv. Jag var så förvirrad. Mina vänner berättade för mig att köpa böcker om förhållanden, så jag gick online för förhållanden böcker medan jag stötte på en stavstång som heter "DR AYOOLA". Jag läste om honom, recensioner och vittnesmål så jag kontaktade honom omedelbart, förklarade mina problem för honom. Samma dag kastade han en förtrollning för mig och försäkrade mig i 48 timmar om att min man kommer tillbaka till mig och till min största överraskning efter 48 timmar kom min man som knackade på min dörr och bad om förlåtelse. Jag är så glad att min kärlek är tillbaka igen, jag skulle inte sluta prata om honom. Kontakta honom idag om du behöver hans hjälp via: e-post drayoolasolutionhome@gmail.com eller på WhatsApp: +31684065675. och han har också webbsajt


    Webbplats https://drayoolasolutionhome.com/


    du kommer att se att ditt problem kommer att lösas utan dröjsmål

    SvaraRadera