onsdag 17 augusti 2011

hänt i trappuggången forts

jag möter madam b i trappen. jag frågar om hennes lapp om mattan, var det verkligen nån som hade snott hennes förra dörrmatta? ja, kan du tänka dig, jag ville inte vara en sån där gnällkärring egenligen som skriver lappar men sen blev jag så förbannad.

hon frågar om jag är hemma på dagarna med min hund. jag tänker att nu kommer det, nu kommer anklagelserna om att jag förstör hennes skrivro och skadar hennes konstnärssjäl med min skräniga musik och hundes skällande. men nej, hon har ju bara barnbarnet på besök som är så vansinnigt förtjust i hundar, dom kankse fick komma upp och hälsa?

hälsa? madam b hos mig? i min lägenhet? i min lilla oansenliga lya? tänk om hon ser bokhyllan, alla alster som är prydligt uppradade. jag måste genast gå hem och tänka ut en strategi för oväntat besök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar