tisdag 29 mars 2011

nyfiken i en strut


det finns tillfällen då jag likt kafta vill vakna upp och vara en insekt. en liten liten varelse så jag helt obemärkt kunde krypa in på marknadsavdelningen på diverse företag och höra hur diskussionerna går. för ibland undrar man verkligen hur budskapen kommer till. ibland undrar man hur människor ser ut som formulerar meningarna som ska få köpsuget att trigga igång. ibland vill man så gärna veta hur resonemanget gick när de valde media att synas i.

det hände häromdan. det var lördagkväll, jag lagade mat, väntade på en kompis, facebook var på. det dyker upp en annons som jag antar är riktad till mig eftersom jag vid det här laget har lite insyn i hur man annonserar i det sociala mediet. oboy de kunde inte ha träffat mer fel.

1. singel! jo tack, jag vet. och ska man prata fördelar med att vara fågelfri tror jag inte det är i form av en styckdetalj från ett fjäderfä.

2. en kycklingfilé som tar upp ett helt tråg, det osar hormoner och vatteninjektioner om du frågar mig. miljöaspekten på detta, don't even get me started.

3. fredagskänsla? okej, kronfågel, visa mig den singel som på en fredag sitter hemma och brassar middag till sig själv och skålar med sin oerhört smarta, singelförpackade kycklingfile och känner hur fredagskänslan fullkomligt sprider sig i hela kroppen. please, I beg of you, visa mig den personen.

flugan kan inte heller låta blir att undra, vad blir nästa uppfångade rubrik? jag har här några förslag, free of charge:
änka!
skild!
utförsäkrad!

smaka på dem tillsammans med filén på fredag så kan vi ta det därifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar