onsdag 15 september 2010

en jordgubbsgroda i det stora äpplet

"in a new york minute, everything can change"
the eagles

ja, jag kan bara instämma med örnarna, ett email senare har allt förändrats. jag som trodde att jag skulle in i the fancy fashion business, jag som förkastade reklambyrån med all sin ångest och interna konkurrens. nu får jag ta tillbaks. alltihop. jag är så illa tvungen.

helt plötsligt fanns det inget jobb längre. the fancy fashion business gled mig ur händerna, dom hade hittat nån annan, thanks and goodbye. så det blev inte mycket kvar än att krypa till korset, maila ångestbyrån och säga hur excited jag är över att komma dit och hur jag står i givakt måndag den 27'e september. jag kapitulerar, jag blir en mad woman, jag ska promenera runt i tajta kjolar och dricka gt till lunch. det är inget fel på den här reklambyrån, den är bara som reklambyråer är mest - ett kontor med viss frånvaro av självdistans.

så även om min emigration inte skapar rubriker på resumé så är jag alltså också på väg att göra reklamkarriär på mahattan. bara så ni vet.

frågor på det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar